Poldermuseum

Bezoek aan poldermuseum van dhr. Jan Compier

Op vrijdag 28 juni verzamelen we met een groepje parochianen uit de regio bij het poldermuseum van meneer Jan Compier. Jan is de voormalig koster van de kerk aan de Schans en is nu volop actief in het secretariaat van de kerk in Nes aan de Amstel. Daarnaast is hij alom bekend in het verenigingsleven. Zo kent Jan de regio niet alleen door en door, maar hij heeft ook van alles uit onze buurt verzameld: foto’s kranten, tijdschriften, boeken over de dorpen in de omgeving, spullen uit het boerenleven, schoolmaterialen en vooral ook heel veel spullen uit de kerk van vroeger. Het is uitgegroeid tot een heus museum over onze streek. Er valt heel veel te vertellen en heel veel te kijken.

Wie zin heeft om mee te gaan is van harte welkom…. Op de fiets is het een pracht tocht!!!!
Voor diegene die gaan fietsen: verzamelen om 09.30uur op de pastorie. We beginnen om 10.00u ’s morgens. Het adres is Botholsedwarsweg 13a in Waverveen. De dames van de Nes zorgen voor koffie… en taarten in de stijl ‘van toen’ zijn bij de koffie van harte welkom!

Pastor Rob Mascini

Wilt u alvast een voorproefje? Kijk dan hier