Werk in aantocht: de schoeiingen

De huidige schoeiingen rechts naast het kerkhof en in de sloot achter de moestuin zijn al een tijd in een dusdanig slechte staat; de hoogste tijd om deze te vernieuwen! Middels een 2-tal offertes is in totaal 75m aan hardhouten schotten, palen, draadwerk, bouten en moeren besteld. De benodigde gelden om dit werk uit te kunnen voeren zijn bijeen gebracht middels de 2-jaarlijkse bijdrage voor het algemeen onderhoud aan het kerkhof 'Vreedenhof'. Onze eigen vrijwilligers binnen de parochie zullen de klus gaan klaren, geholpen door een klein kraantje om de palen en schotten in de grond te kunnen drukken. Nadat deze eerste schoeiing van 40m is geplaatst, zal vervolgens de overige 35m aan schoeiing in de sloot achter de muur van de oude kerk worden gezet. Hieronder vindt u een impressie van de huidige staat van beide schoeiingen. In volgende Urbanusposten laten we zien hoe de werkzaamheden vorderen en het uiteindelijke eindresultaat.

.