Oogstdankdagviering

Het was reeds vele jaren geleden dat we deze speciale viering met elkaar vierden, maar na veel publiciteit- en flyerwerk werd dan eindelijk op zaterdag 08 oktober de oude traditie in ere hersteld: Oogstdankdag. Een viering waarin niet alleen de oogst van het land, maar ook de eigen oogst van de mooie en misschien ook moeilijke momenten uit uw eigen leven centraal stonden en werden gevierd en herdacht.

Een feest van solidariteit en dankbaarheid, zo bleek uit de woorden van Maurice die voorging in deze Woord- en Gebedsdienst, samen met de andere leden van het WoCo-team, te weten Elly, Marino en Paul. Het was een mooie en gedenkwaardige viering, waar zo’n 50 belangstellenden op af waren gekomen. Op het altaar een bonte verzameling van allerlei producten van het land, afkomstig uit de wijde omgeving en ingebracht en verzameld door eigen parochianen.

Na de viering kon men onder het genot van koffie en thee gezellig met elkaar bijpraten en tegelijkertijd producten aanschaffen van de wereldwinkel die speciaal voor deze gelegenheid aanwezig was. Menigeen gaf gehoor aan de oproep en maakte van de gelegenheid gebruik om een royale product-donatie te doen aan de voedselbank, waarvoor manden klaarstonden.

De versproducten en andere artikelen zijn de maandag daarop opgehaald door een vrijwilliger van de voedselbank en vervolgens door hen verder verspreid over de regio.

Namens hen mag ik u allen hartelijk, hartelijk danken voor het overweldigende resultaat wat samen werd behaald. Ook nu bleek weer wat we bij herhaling steeds zien en mogen constateren:

DE ST.URBANUSPAROCHIE IN NES GEEFT!

En dat maakt ons als parochieteam beretrots! Daarbij willen we graag alle vrijwilligers die hebben bijgedragen aan deze bijzondere viering en avond, inclusief het voltallige Wo-Co-team, hartelijk danken voor deze bijzondere prestatie en uw steeds weer belangeloze en onvermoeibare inzet!!